Begirada Anitzak Tailerra.
2019/02/22. UPV/EHU
Hezkuntza Fakultatea, Donostia
Begirada Kontzienteak proiektuaren barneko formakuntza 2. mailako ikasleekin. Ikertze. Txalupagillene 2, behea. 20008 Donostia (Antiguo) . Tel: 943 31 04 61 | Calcuta Ondoan. Jauregi Jenerala 16, baxua. 20.003 Donostia. (Alde zaharra- parte vieja) Tel: 943 431849
BEGIRADA ANITZAK EGITURA PROPOSAMENA 9:00-12:45(3:45 or)
JARDUNALDI AURRETIK, ETXEAN EGITEKO:
- Aniztasunarekin harremandutako bizi izan duzun egoera kontatu. Mailez bidali edurne@calcutaondoan.org | leiredemiguel@ikertze.net Otsailak 15erako
- Binta y la gran idea ikusi. https://vimeo.com/60326863
JARDUNALDIAKO ESPAZIOA ATONTZEN
- 8:45etan Elvira Zipitriako gela nagusian ( orokorrean erabiliko duguna), mahaiak e.a mugitzen laguntzeko
- Gogoratu!
1. Talde bakoitzeko (8) pc bat edo tablet bat ekartzea.
· Talde 1 (GA1): Talde 1 (KONTU KONTARI) eta 2 ().
· Talde 2 (GA1): Talde 3 (MAGAFAIR) eta 4 (IBUM).
· Talde 3 (GA1): Talde 5 (LAS FIVE) eta 6 (LIMA).
· Talde 4 (GA1): Talde 7 () eta 8 (MALUGALEMA).
· Talde 5 (GA 2): Talde 9 (IZARRA) eta 10 (XIMAN).
· Talde 6 (GA 2): Talde 11 (XONAM) eta 12 ().
· Talde 7 (GA2): Talde 13 (UMUJAI) eta 14 (BAKARRAK).
· Talde 8 (GA2): Talde 15 (MELAU) eta 16 (OSTADAR).
2. Esteka honetan taldekako lanetan erabiliko ditugun ikus-entzutekoak daude. https://drive.google.com/open?id=17OPyv7RJ_XahlOoGrt6QKeQF6gH7X52n
Bidali ikasleei mesedez, ostiral horretarako. Baina ez ikustea!
3. Irakasleek jakitea nola parte-hartuko duten jardunaldian ( gogoratu 8 taldeak eginak etorriko direla jada) eta soka saltorako soka lortzea
JARDUNALDIA
9:00-9:30 (30 min): Kaixo, aurkezpena eta kokatzea. BIZITZA ANITZA DA, ANIZTASUNA ERREALITATEA DA.
9:00-9:10 (10 min). Borobilean eserita
“Adi egon eta egiten dugun oro “aniztasun kontzeptuarekin harremantzen saiatzen joan”!!
9:10 – 9:30 (20 min): BI ARIKETA ALDI BEREAN, TALDEA ERDIBANATUZ: 40 eta 40
9:10-9:20 (10 min): “Logistika azalpena”.
- Eguraldi ona egiten badu: denak kanpoan. Honek 5 min gehiago eskatuko ditu!
- Txarra egiten badu:
- 1 ariketa egiten dutenak 2 geletan banatu ( erabiltzen duguna eta beste bat) 20 eta 20. Irakasleen laguntza!
- 2 ariketa egiten dutenak: “deskansilloan” (estraiburua). Irakasleen laguntza!
9:20-9:30 (10 min) ARIKETAK
A) 1. ARIKETA: IZENA, ADJETIBOA ETA ANIZTASUNA. TALDEAK EGIN (GA 1)
4 talde egin (talde bakoitzeko gutako arduradun bat ipini) . Borobilean jarri eta txandaka gure izenaren lehen hitzarekin hasten den eta gure izaeraz zerbait esaten duen adjektibo bate esan eta keinu bat egin, erdira ateraz. Beteok gero berak esandakoa eta egindako keinua batera errepikatuko dugu, erdira ateraz. Adibidez: Edurne- Energia. Denek ezin izango dute egin, 10 min pasatzerakoan, moztu.
Espazioa: 2.5 gelan: Talde 1 eta 2.
2.8 gelan: Talde 3
2.9 gelan: Talde 4
B) 2. ARIKETA: ZEIN NAIZ , ZE TALDETAKOA NAIZ? IDENTIDADEAK (GA 2)
GA 2 talde osoa. Espazioa: Pasiloan/Gela/Kanpoan (?)
- Reggeaton-a gustatzen zait
- Arrazionala naiz
- Arauak apurtzea gustoko dut
- Euskal Herritarra naiz
- Gorputzetik adierazten naiz, instintiboa
- Emakumea naiz
- Autoriteekiko errespetu handia dut
- Ez naiz emakume edo gizon kategorietan islatuta sentitzen
- Ilea luze eramantea gustoko dut
- Sexualki emakume, gizon edo kategoria horietan sartzen ez diren pertsonak gustuko ditut
- Nire gurasoak bananduta daude
- Anai arrebak ditut
- Nere ama hizkuntza gaztelera da
- Europearra naiz
- Gaztea naiz
- Erlijiosoa naiz
- Musulmana naiz
- Arropa estua janztea gustuko dut
9:30-9:50 (20 min): BIZITZA ANITZA DA, ANIZTASUNA ERREALITATEA DA. Zer harreman du egindakoak aniztasun kontzeptuarekin
9:30-9:40 (10 min) 3. ARIKETA: Galdera: Zer harreman du egindakoak aniztasun kontzeptuarekin? Erantzuteko bozgoran eta dauden lekuan (mugitzetik gatoz). Arbelan jasoko ditugu erantzunak. “Pilota” erabili erantzuteko eskatzeko.
9:40-9:50 (10 min): Informazioa partekatzen. BIZITZA, ERREALITATEA, ANITZA DA.
o 5 min. bideoa: ADN ibilbidea (5:16 min)
o 5 min. Landutakoaren laburpena: Kultura eta aniztasun kontzeptuaren aldakortasuna, kosntrukto sozial bat baita. Beharrezkoa da eta aurrera egiten laguntzen gaitu (biodibertsitatetik- ugalketa anitzaren beharrera)
9:50-10:40 (50 min) ANIZTASUNETIK HOMOGENEOTASUNERA.
9:50-10:05 (15 min) : “Logistika azalpena”. 8 taldeetan banatu (badatoz eginak) eta bakoitzean fitxetan agertzen diren eginbeharrak bete. Gela ezberdinetan banatuko gara:
1, 3 , 4à Gauden gelan (2.5)
2 eta 7à Ondoko gelan (2.8) 5, 6 eta 8à Beste gelan (2.9)
Irakasleen laguntza!
Ondoren, GELAN EGONGO DEN MURALEAN IDATZI, ONDORIOAK IDATZI (Talde osoa) (2.5)
10:05- 10:20 (15 min). 4 ARIKETA: GALDERA HAUETAN PENTSATU FITXAN AGERTZEN DIREN AZALPENAK JARRAITUZ ETA ONDORIO BATZUK ATERA. TALDEKA:
1. Talde 1 (2.5): Extralurtarrari kontatu: Nolakoa da pertsona bat? Nolakoa da gizon/emakume bat?
2. Talde 2 (2.8): Extralurtarrari kontatu: Nolakoa da pertsona bat? Nolakoa da gizon/emakume bat?
3. Talde 3 (2.5): Girl and boy. (2 min) Zer dira zeloa, eskua, arkatza e.a? Ze bilatzen dute? Nola harremandu hori aniztasunarekin
4. Talde 4 (2.5): Pentsatu mapamundi batean. Zein da burura etortzen zaizuna? Alderantziz jartzen badugu, egoki egongo litzateke? Benetan “alderantziz al dago? Zein da munduan gehien hitz egiten den hizkuntza? Zein da harremanetarako erabiltzen dena? Zergatik? “El mapamundi nos miente” bideoa (5:17 min)
5. Talde 5 (2.5): Aldizkaria begiratzen. Nolakoak dira agertzen diren pertsonak? Ainhoa aurkitu
6. Talde 6 (2.9): Zer ekarpen egiten dio Binta y la gran idea aniztasunaren lanketari?
8. Talde 8 (2.9): Feminitate hegemonikoa. Kanonak (12 min. Moztu!) . Nola ez naiz etxetik ateratzen ?
10:20-10:30 (10 min): MURALEAN ONDORIOAK IDATZI. Edurnek/ Leirek idatzitakoaren Feedback-a egingo dute gero. Denok batera (2.5)
10:30-10:40 (10 min). Landutakoaren laburpena: Aniztasunetik homogeneo izatera eramaten gaituzte. Kontrola, normatiboa e.a. Ikusi zerk baldintzatu gaituen homogeneotasuna, aurreiritziak eta estereotipoak, Bestearen sorketa, beldurra, pertenentzia sentimendua e.a. Desberdina dena, margenean kokatu ( D.Juliano). Denok batera (2.5)
10:40- 10:50 (150min) ETENA. Hurrengo ariketako (5.) galderetan pentsatzen joan
10:50- 11:25 (35 min) KATEGORIZAZIOA, GUTXIESTEA, BELDURRA ETA “BESTEAREN” ERAIKITZEA
10:50-11:00 (10 min) 5. ARIKETA: Galdera hauek erantzun (talde berdinetan eta aurreko gela banaketa errespetatuz). Ondoren, ONDORIOAK MURALEAN IDATZI.
- Zergatik pasatzen gara ANITZAK IZATETTIK, HOMOGENEOTASUNERA?
- Zerk baldintzatzen du, ZAPALTZEN DU ANIZTASUNA?
- ZER EKARTZEN du aniztasunaren ZAPALKUNTZAK?
11:00-11:10 (10 min): MURALEAN (2. murala) ONDORIOAK IDATZI. Edurnek/ Leirek idatzitakoaren Feedback-a egingo dute gero. Denok batera (2.5)
11:10- 11:25 (15 min) Landutakoaren laburpena: Eta zenbait kontzeptuen azalpena. Etnozentirsmoa, Androzentrismoa, eurozentrismoa, kontrola, bazterketa…
Esaldi hauek errekuperatu azalpenak ematerakoan:
-Gazte euskaldun guztiek kultura bera dute
-Gazte atzerritar guztiek kultura bera dute
Zenbat eta gazte atzerritar gehiago gure gelatan orduan eta kultura propioa galtzeko aukera handiagoa.
11:25-12:15 (50 min) NOLA DESERAIKI HOMOGENEOTASUNA ETA HONEK DAKARREN ZAPALKUNTZA. NOLA ERANTZUN ANIZTASUNARI? INKLUSIOA eta GATAZKA
11:25-11:30 (5 min) : “Logistika azalpena”: Talde osoa eta 10 pertsona boluntario soka saltoan ibiltzeko. Helburua. Denon artean adostu. Denok batera (2.5)
- Zeintzuk astinduko dute soka.
- Beste guztiak lortu behar dute denak soka barnean batera saltoka ibiltzea
- Beste pertsona guztiak ikusten egongo dira.
5 minutu saiakeran. Beste 5 minutu galdetzeko ikusleei nola egingo luketen eta egitera ateratzeko.
11:30-11:40 (10 min). 6. ARIKETA: SOKA-SALTOA. Denok batera (2.5)
BORIBILEAN ESERI
11:40 – 11:50 (10 min): Laukitxo ikusi. Denok batera (2.5)
11:50-12:00 (10 min): Ze antzekotasun aurkitu dituzu soka saltoan gertatutakoa eta laukitxoren bideoaren artean? Bozgoran. Arbelean jasoko ditugu. Pilota” erabili erantzuteko eskatzek. Denok batera (2.5)
12:00-12:20 (20 min): Landutakoaren laburpena .Hainbat kontzeptu azaltzen. Denok batera (2.5):
· INKLUSIOA. Azaldu. (Beste kontzeptu batzuk ere, beharrezkoak badira: integrazioa, asimilazioa, kulturartekotasuna…). Integrazioa Vs inklusioa lantzeko ikusi: Gris (4:18 min)
· GATAZKA POSITIBATZEN! Zer suposatzen du inklusioakà GATAZKA modu positiboan lantzea. Esan, gehienak mailez bidalitako erantzunetan, egoeretan, ziurasko, aniztasuna GATAZKA NEGATIBO moduan azaldu digutela
12:20-12:30 (10 min). Lehen 2. MURALEAN idatzi duzue zerk baldintzatzen duen aniztasuna eta zer dakarren aniztasuna. Orain idatzi MENTIMETER-en. Denok batera (2.5)
Zer da orduan, zer beharko luke orduan ANIZTASUNA izan. (Hitz bat)
ONDORIOA: Modu inklusiboan jokatzea ETENGABEKO ERALDAKETA prozesu bat da.Deseraikitze, moldatze, birmoldatze, eraikitze, birpentsatze prozesua…. Horrek guztiak, erantzun eta alternatiba berriak, bide berriak eraikitzea eta sortzea ekarriko du, etengabe garaiari eta testuinguruari egokitutakoak.
12:30-12:45 (15 min) EBALUAKETA eta BEGIRADA KONTZIENTEAK AURKEZTU + HEZKIDETZA KONGRESUA 2020.
5 min. Begiradak + kongresua
10 min Ebaluaketa figuro- analogikoa. Identifikatzen diren materialei hurbiltzea eskatu. 2 pertsonei eskatu, material bakoitzeko, kontatzea zergatik ipini diren hor. Aniztasunaren inguruko hausnarketa egin ere
ONDOREN, GELAN LANTZEKO PROPOSAMENAK ( Eranskinean doaz):
- Ikusi ez ditugun bideoak ikusi
- Proposatzen ditugun ariketak landu
- Komunikabideen hausnarketa kritikoa sustatu
CALCUTA ONDOAN ETA IKERTZEK EKARTZEN DUTE:
- 2 tablet eta pc bat
- 2 Muralak egiteko paperak
- Rotulagailuak eta orriak
Comentarios
Publicar un comentario